Bliv bikiniklar: Lad nu vær’

Lige nu burde det være forår, men jeg synes, det er en smule svært at mærke det på vejret. Ikke desto mindre er der sommer og sol på vej – og det betyder også i år, at ugeblade og aviser bugner af artikler om, hvordan du bliver bikiniklar i løbet af kort tid.

Som kvinde er det der med at være bikiniklar eller være i bikiniform åbenbart noget, der bør optage os meget. Du kan komme på bootcamp i fitnesscentrene, du kan få en wrap om maven, der suuuuuger affaldsstofferne ud af dig, og du kan leve af hvidkål i 10 dage… Så er du klar. Eller du kan lade være.

Juni måned er startet lige netop i dag. Det betyder, at der inden længe er rigtig mange af os, der går på ferie. Hvis vejret er godt, så kan vi måske endda finde på at hoppe i en bikini. Hvis du er rigtig vild, så tager du måske endda den der bikini på på en offentlig strand. Men tror du helt ærligt, at du vil have det bedre med at gøre det, hvis du har sultet dig selv 14 dage før? Jeg tænker, at du ender med at sidde på stranden og være ultra opmærksom på mavedellen og det manglende vaskebræt, mens du savler over kioskens isskilt.

Hvordan er det så, du skal blive bikiniklar?

Hvis du spørger mig, så slut fred med dine deller. Jeg siger ikke, at du skal gå rundt og være ligeglad med eventuel overvægt, men du må da gerne være glad for din krop, selvom den har en delle eller en bule. Er der for mange kilo på din kære krop, så indstil din hjerne på det lange seje træk. Du når sq nok ikke at blive toptrimmet i løbet af de næste tre uger. Måske skal du bare gå efter at være glad og have en krop, som fungerer som en velsmurt maskine. Når den gør det, og du behandler den med respekt og selvkærlighed, så vokser din lyst til at gøre noget godt for den dag for dag. Hvis du gerne vil være slank, og du lige nu vejer 10+ kilo for meget, så giv dig selv tid til at finde nye gode vaner. Et vægttab på godt tage lang tid. Du skal jo have både hjernen og forbrændingen med, så du ikke stresser hverken krop eller sind.

Jeg har tænkt mig at flashe mine mavedeller og velindpakkede sixpack så ofte, som vejret tillader det. Samtidig vil jeg formentlig spise en is eller to og være glad for, at jeg har en stærk krop, der tjener mig formidabelt godt dag ud og dag ind. Bær dig selv med stolthed, og hvis du virkelig er ked af et par kilo for meget, så begynd allerede i dag med at gøre noget anderledes. Og bær over med dig selv, hvis kiloene ikke rasler af. Du tog formentlig ikke 10 kilo på hen over tre måneder. Så er det vel også ok, hvis de ikke forsvinder på tre måneder?

Bikiniklar… det er du allerede. I bikiniform? Det er du også allerede. Det vigtigste er, at du har en bikini, som du kan finde frem fra klædeskabet.

Vil du gerne være mere trimmet til kommende bikinisæsoner, så start nu med at basere din kost på flg.:

  • Kød/fugl/fisk/skaldyr/indmad
  • Æg
  • Grøntsager
  • Bær
  • Nødder
  • Frugt
  • Sunde fedtkilder

Din sixpack er derinde  et sted, men der er jo ingen, der siger, at den skal flashes til hele verden. Måske er det allersundeste, hvis du bliver ved med at sørge for, at den er gemt væk under et flot og fint fedtlag.

Og så krydser jeg fingre for, at temperaturen stiger, så vi kan komme ud og se hinandens flotte maver på stranden inden længe. Det er mig, der er hende med de blege ben og de flotte ar og buler på maven. Ses vi?

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *