Find proteinpulver til den rigtige pris

Hvis du som jeg benytter proteinpulver efter din træning eller i pandekager, smoothies og lignende, så ved du, at der findes enormt mange forskellige mærker på markedet. Men hvor finder du proteinpulver til den rigtige pris? Det kan være en jungle at finde rundt i, men det er der heldigvis råd for. På siden www.billigstprotein.dk kan du finde en oversigt over, hvor meget proteinpulver koster hos de forskellige forhandlere.

styrketræning bb dødløft

Snup gerne en proteinshake og et stykke frugt efter din styrketræning

Ud over prisen, så giver siden dig også et godt overblik hvor meget protein, der er i de enkelte pulvere pr. 100 gram, ligesom du kan se, hvad det så koster dig i kalorieregnskabet. Prisen er nemlig ikke det eneste, der bør afgøre, hvilket proteinpulver, du køber. Kvaliteten af proteinerne og sammensætningen er også afgørende for, om det er pengene værd. Her vil jeg anbefale dig at gå efter Whey proteinpulver med mindre du er veganer eller allergiker. Hvis det er tilfældet skal du i stedet ud i fx soja-, ærte- eller risprotein. Jeg har selv prøvet et par proteinpulvere, der ikke var wheybaserede, men jeg har ind til videre ikke fundet noget, som jeg er begejstret for. Konsistensen og smagen lader ofte meget tilbage at ønske i sammenligning med Whey. Ydermere er de fleste ikke-animalske proteinpulvere ofte ikke gode nok i deres sammensætning, så du får desværre ikke et specielt godt produkt. Det er dog fint som et tilskud, hvis du er veganer og har lidt svært ved at spise nok protein gennem din kost.

Har jeg brug for proteinpulver?

Men er det overhovedet nødvendigt for dig med proteinpulver, hvis du er almindelig motionist, der træner styrketræning et par gange om ugen? Egentlig ikke, hvis du fx træner før din aftensmad eller et andet måltid, hvor du ved, at du kommer til at få en god portion protein. Dog kan det være en fordel med proteinpulver, fordi du kan få en høj mængde af protein for få kalorier. Jeg anbefaler mine klienter at tage en shake og et stykke frugt efter alle styrketræninger. Frugten indeholder kulhydrater, der gør det nemmere for din krop at optage proteinerne i din shake – så lad endelig være med at forsage kulhydrater helt. Din krop har brug for dem. Og så har mange altså en tendens til at blive lidt en sur diva, hvis de ikke får nogen kulhydrater – simpelthen fordi din krop ikke er lavet til at fungere optimalt uden.

Ud over sammenligning af proteinpulvere, så finder du også andre relevante prissammenligninger hos www.billigstprotein.dk – du kan fx få en oversigt over fiskeolie, vitaminpiller, kreatin og andre produkter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *