Influenzasæson

Lige nu er det influenzasæson og epidimien raser. Mine to børn på 7 og 10 år er hårdt ramt i år. Min datter er endelig tilbage i skolen efter næsten en uge hjemme under dynen. Min søn var lidt længere tid om at gå omkuld for alvor, men til gengæld ligger han stadig slatten under dynen. Jeg er selv slatten som en karklud og har ikke meget energi, men når man har børn, er man nødt til at forsøge at holde skruen i vandet, så de får det, som de har brug for. Heldigvis er det, som de har allermest brug for lige nu, at jeg blot er i nærheden og kommer med vand, når tørsten melder sig.

Deres appetit har kunnet et være et meget lille sted de sidste mange dage, så derfor får de faktisk lov til at spise og drikke hvad som helst, bare de får lidt energi i kroppen. Hvis du selv er ramt af influenza, så læs med her og få nogle gode tips til, hvordan du med fordel kan spise, hvis du er syg: Hvad skal jeg spise, når jeg er syg?

Hvis du er hårdt ramt af influenza, så får du nok slet ikke spist noget. Og det er ok – det kan din krop godt holde til, så længe det ikke står på i ugevis. Husk at drikke nok, så du ikke dehydrerer fuldstændig. Din krop er på overarbejde, og du sveder formentlig mere, end du plejer. Når det sker for mig, så drikker jeg vand med hydrotabs, for at få de vigtigste salte og lidt ekstra vitaminer.

Hvordan ved du, om du har influenza? Din temperatur ligger formentlig et sted mellem 38 og 40 grader. Du har hovedpine, ledsmerter og evt. kvalme. Generel utilpashed og hvis du ligner mig, så overvejer du ind imellem, om det ville være bedre at lægge sig til at dø. Det tager som regel et sted mellem 7 og 10 dage at komme igennem influenza – og lige nu er det influenzasæson, så hvis du er blevet syg og har feber mere end et døgn eller to, så er der stor sandsynlighed for, at du er ramt.

Indlægget indeholder affiliate links.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *