Normalvægtig på 12 uger

Jeg har lige fået lidt feedback fra endnu en af mine deltagere på det senest afsluttede gruppeforløb. Hende her har tabt 10 kilo, er blevet normalvægtig og fundet vejen til et holdbart vægttab. Læs hendes egen beskrivelse af forløbet her.

før efter billede vægttab

10 kilo tabt på 12 uger
Før efter billede

Evaluering af forløb

Beskriv dit forløb hos Heidi:

12 ugers coach forløb med kost og motion. Mødtes fysisk tirsdag og torsdag i en gruppe på 7 ligesindede piger, som skulle tabe 10-20 kg

Er du tilfreds med resultatet?

Ovenud tilfreds med forløbet, der har været kvalitet og seriøsitet i rådgivningen. Har tabt 10kg i selve forløbet, men der hvor det virkelig skal stå sin prøve, er efterfølgende. Jeg har mange gange tidligere tabt mig, men altid taget dem på igen, fordi konceptet ikke var holdbart. Foodfix rådgivningen virker holdbar, fordi ansvaret for min kost bliver lagt over på mig.

Hvordan har din kost ændret sig?

Jeg har udeladt en del brød og stivelsesprodukter. Spiser kun brød/stivelse til 1 ud af 3 måltider. Og så har jeg udeladt en del frugt. Jeg er begyndt at spise grøntsager til morgen og mellemmåltider – det er helt nyt – og skønt. Slik og kager er næsten væk. Jeg er stoppet med at overspise, trøstespise, voldæde, ja kald det hvad du vil. Men de faser hvor maden styrer mig, er nu vendt til at jeg styrer maden.

Hvordan har din træning ændret sig?

Inden de 12 uger var jeg i rimeligt god cykelform – det er blevet vedligeholdt med min. 3x spinning per uge. Så jeg har ikke haft problemer med at komme afsted til træning, hverken før eller efter forløbet.

Har du opnået andre mål end dem på vægten?

Psykisk velvære, glæde og overskud. Og undervejs i de 12 uger har jeg ikke virket ”sur og træels” for mine omgivelser. Og jeg har ikke spist noget, jeg skulle tvinge i mig. Kun valgt noget jeg kunne lide, og næsten ved hvert måltid spontant sagt ”uhm”

Hvordan vil du spise og træne fremadrettet?

Foodfix konceptet er holdbart for mig, så jeg vil fortsætte med at spise og træne som de sidste 12 uger.

Har du oplevet andre positive ting i forbindelse med dit forløb? (fx mindre stress, mere overskud, pænere hud, bedre søvn, stabilt blodsukker, mindre hovedpine osv.)

Taknemmelighed over at have fundet en holdbar løsning. Når man har haft nederlag med mange andre kure, er det SÅ vigtigt at få succes, og selv tør stole på, at det holder denne gang! 

Hvad er det vigtigste du har lært under dit forløb, og som du vil tage med dig videre i livet?

En vigtig årsag til succes er min egen indstilling inden jeg gik igang. Jeg var virkelig indstillet på at give det fuld fokus og vælge andre aktiviteter fra, for at få succes. Og min familie har bakket mig 100% op. Specielt min store datter har bagt gode snacks til mig og lavet god müesli. Så tusind tak til dem.

Vil du anbefale et lignende forløb hos Foodfix/Heidi til andre?

Hvis ja – hvorfor:

Fordi du selv skal tage ansvaret for din kost – ud fra nogle gode grundbegreber. Konceptet er ikke fyldt med Fy – det må du ikke – eller du skal spise nogle helt bestemte fødevarer i en vis mængde. Og så er vi blevet præsenteret for nye udfordringer hver uge – selvom jeg ikke var helt vild med dem alle, så er det sundt at komme udenfor comfort zone.

Andre kommentarer, ris/ros må du meget gerne skrive her:

Min succes skyldes også at jeg har været ret konsekvent med at pakke min frokost og mellemmåltider hjemmefra, så jeg ikke skulle stå ved en frokostbuffet og træffe forkerte valgt. Og vigtigt for nye klienter, at de virkelig prioriterer benhårdt i deres aktiviteter inden de går igang. For mig har det ikke været afgørende at træne sammen, eller mødes i gruppen hver uge – mindre kunne sagtens gøre det.

Heidis måde at kommunikere på er rigtig god – alt ialt et højt kvalitetsniveau i alt hun har med at gøre (coaching, hjemmesiden, opskrifter, motion) Tusind tusind tak for dette vendepunkt i mit liv 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *