Tabte 10 kilo i online gruppeforløb

Jeg har for et par uger siden afsluttet den seneste online vægttabsgruppe. En af deltagerne har givet mig lov til at dele hendes evaluering af forløbet med jer. Hun blev 53 cm mindre og tabte 10 kilo på 12 uger. Super fint resultat, der skyldes den flotte og stabile indsats, som hun lagde for dagen. Jeg har desværre ikke fået lov til at dele hendes billeder, og det respekterer jeg selvfølgelig, så i denne omgang må vi nøjes med hendes ord. Læs her om hvordan hun tabte 10 kilo.

Beskriv dit forløb hos Foodfix:

Jeg har fra start fået en specifik kostplan, som jeg faktisk næsten har fulgt til punkt og prikke. Jeg har, hvis jeg har haft spørgsmål, kontaktet Heidi og fået svar på det der har været mine tvivl. Uge for uge har jeg tabt mig og har kun haft et par enkelte uger, hvor vægten ikke rigtig har flyttet sig. Og det har været sidst i forløbet. Så har jeg bare fået en ny kostplan som jeg kunne følge. Det har været super nemt.

Er du tilfreds med resultatet?

Jeg er meget tilfreds – havde fra start et ønske om 10 kg – og det mål har jeg nu nået – selvom jeg ikke troede det var muligt.

Hvordan har din kost ændret sig?

Jeg tænker mere over, hvad jeg putter i munden. Og kan faktisk helt savne den sunde mad, hvis jeg har været i byen og fået mad som ikke lige ligner det jeg plejer. Jeg snacker ikke mere om aftenen og spiser heller ikke slik i løbet af dagen. Jeg kan godt tage et stykke kage hvis jeg er i byen, eller hvis vi har gæster hjemme. Men jeg tænker over det. Jeg køber heller ikke så meget slik, kage, sukkerholdige ting som jeg plejer.

Hvordan har din træning ændret sig?

Jeg har mere lyst – tager mere cyklen og kan generelt træne længere tid uden at blive træt. Jeg er også blevet bedre til at komme ud – også selv om vejret ikke er perfekt.

Har du opnået andre mål end dem på vægten?

Jeg er jo generelt blevet mindre på hele kroppen – der er røget nogle centimeter. Jeg kan også mærke, at min selvtillid er vokset jo mindre jeg er blevet.

Hvordan vil du spise og træne fremadrettet?

Jeg vil absolut forsøge at holde mig fra sukker og hvidt brød så vidt som muligt. Jeg kan mærke, at jeg har mere energi og velvære, når jeg ikke spiser dette. Træningen vil jeg stadig vedligeholde med et par gange i træningscenter, gåture på dage hvor jeg ikke har mulighed for at komme i centeret og så tage min cykel noget mere – f.eks til handle ture etc.

Har du oplevet andre positive ting i forbindelse med dit forløb? (fx mindre stress, mere overskud, pænere hud, bedre søvn, stabilt blodsukker, mindre hovedpine osv.)

Jeg kunne ret hurtigt mærke, at min hud blev pænere. Jeg har jo tendens til atrieflimmer og kunne tidligere mærke, hvordan mit hjerte efter især aftensmaden slog tunge, tydelige slag. Jeg har altid sagt hjemme, ”nå nu forbrænder jeg lige min aftensmad”. Disse symptomer har jeg ikke. Jeg tror at det skyldes, at mit blodsukker er blevet mere stabilt, da jeg spiser flere gange i løbet af dagen end tidligere. Jeg har mere overskud og er blevet mere glad, da jeg er blevet mere glad for mig selv og min krop.

Hvad er det vigtigste du har lært under dit forløb, og som du vil tage med dig videre i livet?

Hvor vigtigt det egentligt er, at spise ordentligt – og hvor nemt det egentligt kan være. Og hvor godt det har været for mig, at tænke på mig selv for en gang skyld. Samt hvor godt træning og god kost har gjort mig.

Vil du anbefale et lignende forløb hos Foodfix/Heidi til andre?

Det vil jeg da, fordi jeg selv har haft et godt forløb og har lært, at det faktisk ikke er helt så svært som jeg troede. Og fordi jeg har fået det meget bedre efter jeg har ændret kosten.
Det er dejligt, at der på din hjemmeside er opskrifter til inspiration – det kan nemlig være svært helt selv at sætte sig ind i, hvad man kan og må spise. Så det har jeg været glad for.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *