Vægttab på 17,5 kilo på 12 uger

Line Veronika Nielsen gik hos mig for et par år siden under sin graviditet for at sikre de bedste forhold for sig selv og baby. Nu er baby for længst ude af maven, og det blev tid til, at Line igen skulle bruge tid på at komme i bedre form og få en stærkere krop. Hun har netop afsluttet et 12 ugers forløb med 1 x personlig træning og løbende kostvejledning. Hendes resultat er simpelthen blevet så flot, og det skal hun takke sig selv og sin meget dedikerede indsats for. Hun har tabt 17,5 kilo og er blevet 68,5 cm mindre.

vægttab Line 17,5 kilo

Lines ramme er blevet tydeligt mindre de seneste måneder. 17,5 kilo og 68,5 cm!

Line er langt fra sit slutmål endnu, men hun skal nok nå derhen. Hun har allerede meldt sig til 12 uger mere. Efter nytår starter hun op i gruppeforløb for at prøve den mulighed af også. Jeg glæder mig rigtig meget til at følge hendes videre rejse og guide hende hen imod målet.

Nedenfor kan du læse Lines egen beskrivelse af sine første 12 uger.

Beskriv dit forløb hos Foodfix

Jeg har tidligere været tilmeldt et online kostvejledningsforløb i forbindelse med en graviditet og havde set at din vejledning var baseret på nok mad, men sund mad og det tiltalte mig at det ikke var et quick-fix. Så da jeg efter graviditeten (ja ok halvandet år efter graviditeten) tog mig sammen til at få gjort noget ved at jeg vejede to gange så meget som jeg burde i forhold til BMI var jeg ikke i tvivl om det var hos dig.

Vidste der skulle træning til hvis det her skulle rykke sig og havde ikke trænet i mange mange år så skulle i hvert fald ikke i noget gruppe forløb, men hjælp til træning skulle der til da jeg allerede havde skadet mit knæ ved selv at forsøge at jogge bare lidt.

Jeg valgte derfor personlig træning en gang om ugen med kostvejledning. Derudover købte jeg en TRX, så jeg kunne træne de træningsprogrammer, som Heidi lavede til mig igennem derhjemme (langt fra fitness centre 😉 )  og har trænet cardio 2 *1 time i svømmehallen hver uge suppleret med gåture.

Er du tilfreds med resultatet?

Jeg er overordentligt tilfreds. Jeg havde ikke drømt om at jeg kunne tabe så meget i løbet af det første 12-ugers forløb, selv i mine mest optimistiske planer og havde da endnu mindre troet at min kondition skulle blive så meget bedre. Og ja til første træning var jeg jo også sikker på det først ville være om halvt år jeg ville lave armbøjninger (fra knæene), men det kunne jeg jo her til sidste træning J

Hvordan har din kost ændret sig?

Min kost har ændret sig meget, både i hvad jeg spiser (pasta, hvidt brød, take-away var der meget af før, nu er grøntsager og protein langt den største del af min mad), hvor meget og hvor meget jeg snack spiser.

Snack spisning var mit HELT store problem men i den første periode var det helt væk udover de ting der stod på planen. Nu er jeg blevet bedre til at vurdere hvornår jeg kan tillade mig små afstikkere både i forhold til almindelig mad og snacking og sikre at jeg stadigt bliver på sporet.

Hvordan har din træning ændret sig?

Fra ca. 5 timer i alt på 10 år til 4-5 timer pr uge 😉  Og jeg SAVNER det de dage jeg ikke kan komme afsted. Det er mit afbræk og en tid jeg lader op. Jeg trives med det og kan mærke hvordan min krop bare har det SÅ meget bedre.

Har du opnået andre mål end dem på vægten?

Mange!

  • Den dårlige samvittighed omkring min vægt er HELT væk, selvom jeg stadigt vejer ALT for meget gør jeg noget ved det nu og det har givet øget selvværd.
  • Jeg bliver ikke forpustet over dagligdags ting mere.
  • Jeg er blevet stærkere og hurtigere.
  • Jeg er blevet ”gode venner” med min krop. Glæder mig til at se hvad den/jeg kan og kan komme til i stedet for alt det den ikke kunne. Hvile mere i mig selv.
  • Og nok den vigtigste så er tankerne om at jeg nok ikke lever så længe også på vej væk. Det har efter jeg har fået børn i en sen alder været en stor bekymring, for mig nærmest realitet, der hang over hovedet.

Hvordan vil du spise og træne fremadrettet?

2 gange TRX om ugen og 2 gange svømning + supplering med gåture.

Fra januar gruppeforløb i stedet for noget af det andet.

På sigt håber jeg til at komme langt nok ned i vægt til at begynde at løbe.

Har du oplevet andre positive ting i forbindelse med dit forløb?

Stabilt blodsukker. Når jeg overholder kostplanen har jeg INGEN problemer med cravings. Hvilket er meget overraskende og ikke noget jeg nogensinde før har oplevet. Bryder jeg kostplanen og synder lidt kommer de så til gengæld igen meget hurtigt 😉

Hvad er det vigtigste du har lært under dit forløb, og som du vil tage med dig videre i livet?

Jeg kan godt og det er bare langt mere dejligt når man bruger sin krop og passer på sig selv. Man for tifold energi og glæde det igen man putter i det af hårdt arbejde.

Vil du anbefale et lignende forløb hos Foodfix/Heidi til andre?

Til hver en tid.

Fordi det er en holdbar løsning. Baseret på sundhed og styrke frem for vægttab ud over det der er nødvendigt for i forhold til netop sundhed og styrke.

Jeg synes det er fantastisk hvad det har givet mig og jeg bliver selvfølgelig ved hos dig længe endnu. Jeg tror på det nok skal lykkes hele vejen, men jeg er slet ikke i tvivl om at din sparring og vejledning er guld værd undervejs for at udvikle mig og holde mig på sporet. Stor tak. Og nu videre til næste mål, jeg er jo kun lige startet 😉

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *