Vægttab trods for lavt stofskifte

Sidste år kørte jeg mit første gruppeforløb med ugentlige træninger i Lystrup nord for Århus. Jeg mangler stadig at få lavet opslag om, hvordan det gik dem allesammen, men her kan du læse om en mor til små børn, der trods en alt for travl hverdag med masser af arbejdspres og fuld tryk på familielivet fik skabt nye vaner, der tillader hende at leve sit liv og tabe fedtdepoter, selvom hun har problemer med for lavt stofskifte.

Da hun var i forløb hos mig, var hendes medicinering mod det lave stofskifte endnu ikke på plads, og det var klart en ekstra udfordring. Med lavt stofskifte er det MEGET svært at tabe sig – de fleste skal være glad, hvis de bare kan holde vægten uændret. Ved opstart på forløbet var klienten ikke voldsomt overvægtig, så et vægttab på 5 kilo er rigtig flot!

Vægttab trods lavt stofskifte

Klienten tabte sig 5 kilo og 26 cm trods lavt stofskifte, der endnu ikke var velmedicineret

Her får du hendes egen beskrivelse af forløbet:

Beskriv dit forløb

12 ugers gruppe forløb med ugentlige træninger og løbende kostvejledning

Er du tilfreds med resultatet?

Ja bestemt. Det vigtigste for mig var at komme i gang og på rette spor mht. at tabe mig. Og det har jeg opnået. Jeg ville selvfølgelig gerne have tabt mig mere. Men lavt stofskifte, en presset hverdag med job og små børn og svingende motivation / overskud har gjort det udfordrende at ændre spisevaner og motionere mere.

Hvordan har din kost ændret sig?

Mere grønt og færre hurtige kulhydrater og snacks. Spiser nu gerne protein i form af kød til morgenmad, hvilket jeg tidligere har forsøgt uden succes.

Hvordan har din træning ændret sig?

Mere fokus på styrketræning. Heidis timer med højintens styrketræning har være gode og helt sikkert noget, som jeg vil fortsætte med.

Har du opnået andre mål end dem på vægten?

Jeg synes at jeg har fået mere kontrol over maden i stedet for det omvendte.

Hvordan vil du spise og træne fremadrettet?

Jeg vil fortsætte principperne og lave mere styrketræning.

Har du oplevet andre positive ting i forbindelse med dit forløb?

Øget velvære ved at jeg kan mærke at jeg har tabt mig og blevet mere trænet.

Hvad er det vigtigste du har lært under dit forløb, og som du vil tage med dig videre i livet?

Stort spørgsmål – men noget med at det er ok at prioritere mig selv og min sundhed selvom man har små børn.

Vil du anbefale et lignende forløb hos Foodfix/Heidi til andre?

Ja. Heidi er rigtig dygtig og empatisk med stor viden om både kost og træning – uden at det bliver ”frelst” eller urealistisk.
Super at Heidi kommer hele vejen rundt omkring kosten, motion, søvn, væske, vitaminer osv..

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *